Protez Ortez Satışı Yapan Eczanelerin Dikkatine

Değerli Meslektaşlarımız, SGK Eskişehir İl Müdürlüğü’nden gelen Medikal Firmaların, Protez Ortez Satışı yapan eczanelerin, işitme cihazı satışı yapan ve protez ortez imalatı yapan firmaların dikkate alması gereken hususların belirtildiği yazı aşağıdadır. Bilgilerinize sunulur.                                                                        9. BÖLGE ESKİŞEHİR ECZACI ODASI YÖNETİM KURULU SGK ESKİŞEHİR İL MÜDÜRLÜĞÜNDEN MEDİKAL FİRMALARIN, PROTEZ ORTEZ SATIŞI YAPAN ECZANELERİN,  İŞİTME CİHAZI SATIŞI YAPAN VE PROTEZ ORTEZ İMALATI YAPAN FİRMALARIN DİKKATİNE 1-Ek-5/C ve Ek-5/A listesinde yer alan tıbbı malzemelere ait barkodların fatura üzerine veya arkasına yapıştırılması zorunludur.(Hasta altbezi hariç).Malzemenin SUT kodu faturada belirtilecektir. Barkodlar verilen malzeme sayısı ile eşit olmalıdır. 2-Fatura üzerine hastanın adı soyadı , T.C. Kimlik numarası, adres ve telefon bilgileri yer almalıdır. Faturada  ( ön veya arka yüzüne) malzemeyi teslim alan hasta veya yakınının kendi el yazısı ile “ teslim aldım”  ibaresi ile adı soyadı, T.C. kimlik numarası, telefon numarası ve imzasının bulunması zorunludur. 3-Firma tarafından verilen malzemelerin doktorun reçete ettiği ile aynı olması gerekmektedir.  Malzemelerin UBB çıktıları ve bayilik belgelerinin yeni ekrandan ve yeni tarihli olarak  eksiksiz olarak eklenmesi gereklidir. 4-İşitme cihazı satışı yapan firmaların 22.06.2012 tarihinde yayınlanan SUT hükümlerine göre işlem yapması esastır. İşitme Cihazlarına ait  UBB çıktıları ve bayilik belgelerinin yeni ekrandan ve yeni tarihli olarak  eksiksiz olarak eklenmesi gereklidir .İşitme Cihazına ait faturanın  arkası reçeteyi yazan hekime onaylatılamayacaktır. Doktorun reçete ettiği cihaz hastaya verilecek, şayet barkodda cihazın özelliği belirtilmemiş ise faturada cihazın özelliği belirtilecek.( örneğin çift kanallı, trimerli, dijital programlanabilir vb. benzer özellikler) 5- Ek-5/C ve Ek-5/A listesinde yer  malzemeler 22.06.2012 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere reçete tarihi (dahil) 10 iş günü içinde temin edilerek faturası düzenlenmelidir. İade cihazlar ise Kurumumuza müracaat ettikleri stok tarihinden itibaren 10 iş günü içinde temin edilmeli ve faturası düzenlenmelidir. 6-Ismarlama protez ve ortez  üretimi yapan firmalar sağlık müdürlüğünden alınmış ruhsat ve mesul müdür belgelerinin ASLI GİBİDİR onaylı örneklerini  fatura ekine eklemek zorundadır. Ek-5/C -1 listesinde yer  alan  protez ve ortezlere ait faturaların arkası reçeteyi yazan hekim tarafından “ görülmüştür ve uygundur”  onaylanacak, kaşe ve imza yapılacaktır. Yukarıda açıklanan hususlara azami olarak dikkat edilerek,  sigortalılarımızın mağduriyetinin önlenmesini rica ederiz. 02.07.2012 Semra KAYGIN                                     Muhiddin  Zirek Şef                                    Sosyal Güvenlik Merkez Müd.Yard.     Tarih / Saat : 03-07-2012 / 09:48:02